Zima sa u nás už naplno prejavuje nielen dňami v kalendári, ale aj chladným počasím, kedy sú teploty hlboko pod nulou. Práve toto je obdobie, ktoré dokáže každú autobatériu preveriť viac, ako hocičo iné. Poznáme najčastejšie chyby, ktoré robia vodiči.

Čím viac skúseností, tým dlhšia životnosť batérie

V praxi platí, že čím viac skúseností má vodič nielen so šoférovaním, ale aj starostlivosťou o auto, tým dlhšie mu súčiastky vydržia. Jednou z najčastejších chýb je jazdenie na krátke trasy, ktoré neškodia len akumulátoru, ale aj inými častiam auta. V prípade autobatérie, ale hovoríme o extrémnej záťaži, ktorá jej dáva poriadne zabrať. Ešte horšie na ňu pôsobia krátke trasy v kombinácii so zapnutím viacerých elektrických spotrebičov, ako sú napríklad vyhrievané sedadlá. Za takýchto podmienok sa niet čomu čudovať, ak auto v jedno mrazivé ráno nenaštartujeme. Riešením, ako tomu predísť, je batériu pravidelne a systematicky dobíjať.

Rovnako, je častým problémom aj zabúdanie na pripojené elektrické spotrebiče. Aj napriek tomu, že je auto vypnuté, niektoré spotrebiče z neho dokážu čerpať energiu neustále. Odporúčame preto všetky veci po odchode z auta odpájať a rovnako vypínať aj svetlá a rádio. Príčinou vybitia je aj málo časté používanie auta a to hlavne pri takzvaných ,,víkendových vodičoch“. V praxi to funguje tak, že ak automobil stojí niekoľko dní alebo týždňov na jednom mieste, batéria sa aj tak postupne vybíja a stráca napätie. Aj v takom prípade, je dobré pripraviť sa na pravidelné dobíjanie batérie, aby sa vám raz nestalo, že vás vozidlo nechá pred domom alebo naopak, stovky kilometrov od neho.

Signály sa ignorovať neoplatí

Niekedy dochádza k zlyhaniu batérie nečakane a náhle, no vo väčšine prípadoch si vodič môže všimnúť varovné signály. Tie by sa v žiadnom prípade nemali prehliadať a už pri začiatkoch je dobré zvažovať, kde je problém. Autobatéria je totiž pre vozidlo rovnako dôležitá časť, ako zimné pneumatiky a bez nej sa auto nepohne ani o jediný meter. Spozornieť by mala každý vodič, ktorému pri naštartovaní pohasínajú svetlomety alebo zachytíte problémy so samotným naštartovaním. Ak sa rozhodnete ísť druhou cestou a všetky signály ignorovať, raz príde ráno, kedy vás auto sklame a do práce sa ním nedostanete. V takom prípade budete musieť autobatériu dobiť alebo úplne vymeniť za novú. Sledovať pravidelne by sme nemali len signály okolo akumulátora, ale aj pneumatík. Aj tie nás vedia veľmi ľahko sklamať, čo je najmä v zimnom období veľmi nebezpečné. Poškodenia alebo trhliny netreba prehliadať a lepšie je vsadiť na novú sadu. Či už to budú najlacnejšie pneumatiky na trhu alebo drahší model, vždy by mali byť v dobrom stave. Pri kúpe je veľkým pomocníkom aj značenie pneumatík, vďaka ktorému spoznáte nielen vlastnosti, ale aj parametre vhodné pre každé vozidlo.

TIP NA ZÁVER: Ku každému elektromobilu parí aj vlastná nabíjacia stanica, ktorá už nie je žiaden problém. Teraz si ju viete kúpiť aj s montážou do 1000 eur.